10 sierpnia

Jak zrobić lampion z kieliszka

Pokazywałyśmy już jak wykonać pomysłowy lampion z puszek po konserwach, a dziś prezentujemy zapowiedziany instruktaż wykonania świecznika z kieliszka do wina.  Najlepiej sprawdzi się kieliszek na długiej nóżce z wysokim kielichem. Dzięki odpowiednim proporcjom nasz świecznik będzie wyglądał jak prawdziwa lampa w miniaturce! Wybierając materiał na abażur trzeba pamiętać, żeby papier nie był zbyt gruby, najładniej prezentują się takie z zatopionymi kawałkami suszonych kwiatów czy liści. Można pokusić się o samodzielne wykonanie takiego papieru, a jak to zrobić przeczytasz tutaj.









Potrzebne rzeczy:
- kieliszek do wina,
- ozdobny papier A4,
- biała kartka A4,
- nożyczki,
- linijka,
- klej,
- cyrkiel,
- świeczka tea light.


Wielkość abażurku zależy od rozmiarów kieliszka. Najlepiej zacząć od odrysowania wzoru na zwykłej kartce i przymierzenia, zanim przejdziemy do cięcia docelowego, ozdobnego papieru. Mój kieliszek był dosyć duży, zaczęłam od odrysowania na kartce okręgu o promieniu 19 cm.


Następnie odrysowałam drugi o promieniu 8 cm.


Dla ułatwienia zaznaczyłam kreskę oznaczającą środek.


Następnie wycięłam wzór.


Na koniec oba końce należy spiąć i przymierzyć. Jeśli abażurek dobrze leży na kieliszku, należy odrysować wzór na ozdobnym papierze, wyciąć i skleić oba końce. Teraz zostaje tylko zapalić świeczkę i nastrojowy lampion gotowy!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Mobi handmade , Blogger