22 maja

Jak zrobić farbę tablicową?

W ostatnich latach popularne stało się wykorzystywanie farby tablicowej do dekoracji wnętrz. Ze względu na uniwersalne i praktyczne zastosowanie jej popularność wcale nie dziwi. Można użyć jej na ścianach w pokoju dziecka czy kuchni, sprawdza się także na meblach, pojemnikach, donicach itp. Najbardziej powszechny jest oczywiście kolor czarny ale tworząc farbę tablicową samodzielnie możemy wybrać dowolny kolor. Do jej wykonania potrzebujemy jedynie emalii akrylowej oraz talku kosmetycznego.

Kiedy trafiłam na ten instruktarz na stronie sandrynka handmade nie mogłam go nie wypróbować. Swoją farbę przetestowałam na drewnianej tabliczce, której jedną stronę pomalowałam na różowo, a drugą na czarno. Z jakim skutkiem? Powłoka jest miękka i trwała, bardzo dobrze się po niej pisze, nie wyciera się. Największym jednak plusem jest koszt takiej domowej farby tablicowej. Gotowe produkty tego typu kosztują w marketach budowlanych około 80 zł za 0.8 l., a cena czarnej emalii akrylowej plus talk to około 25 zł.




Kilka inspiracji:

www.lakelandpaints.co.uk


www.marthastewart.com


www.homedit.com


www.woohome.com



Jak to zrobić?

Potrzebujemy:
- czarną emalię akrylową,
- talk,
- wałek, gąbeczka,
- plastikową łyżkę
- miseczkę.


Emalię przelewamy do miseczki i łączymy z talkiem w proporcji 5:1 (500 ml farby na 100 g talku). Ja potrzebowałam niewielkiej ilości więc robiłam to w misce ale można wsypać talk bezpośrednio do puszki z farbą. Koniecznie trzeba wszystko dokładnie wymieszać, żeby nie było grudek.










2 komentarze:

  1. Ale świetne. A właśnie przeraziły mnie ceny małych tabliczek do zdjęć. Dzięki Tobie, zrobię sobie taką sama :) I to w dowolnym kolorze. Super!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Mobi handmade , Blogger