Beading: ścieg ósemkowy

Ścieg ósemkowy jest bardzo łatwy w wykonaniu i można go modyfikować otrzymując różne efekty. Polecam go zarówno doświadczonym koralikowcom jak i tym, którzy chcą wykonać swoją pierwszą bransoletkę. Kolejne tutoriale prezentujące jak wykonać podstawowe ściegi w beadingu już wkrótce.








Podstawowe materiały potrzebne do wykonania bransoletki to:
- nić ok. 50 cm,
- igła z małym uszkiem,
- zapięcie,
- koraliki: tutaj zastosowałam Toho 110 i 80 oraz FirePolish 4 mm.


Bransoletkę rozpoczęłam od wykonania pętelki z koralików, na której na końcu zamocuję zapięcie.


Do zrobienia pętelki użyłam 9 małych koralików Toho 110 i jednego FirePolish. Nawlekłam koraliki na środek nici i następnie przewlekłam nić przez koraliki dwa razy jak na schemacie. Otrzymałam pętelkę, na której na koniec dodam zapięcie bransoletki.


Teraz przystępuję do wykonania bransoletki. Na jedną z nici nawlekłam dwa duże koraliki fasetowane FirePolish, na drugą nitkę dwa FirePolish i Toho 80 (na schemacie niebieski).


Teraz lewą nić przewlekam przez koralik zaznaczony na schemacie na niebiesko.


Powstaje wzór w ósemkę. Powtarzamy ten krok aż do otrzymania bransoletki pożądanej długości.


Na koniec wykonujemy pętelkę końcową, dodajemy zapięcie i bransoletka gotowa. 



Bransoletka wykonana z koralików FirePolish 4 mm Luster Gun Metal, Toho 80 mm Silver-Lined Crystal i przy zapięciu Toho 110 Metallic Hematite


Lekkie zmodyfikowanie wzoru daje ciekawy, asymetryczny efekt.



Bransoletka wykonana z koralików FirePolish 4 mm Matte Iris Green, Toho 80 mm i przy zapięciu Toho 110


 
Bransoletka wykonana z koralików FirePolish 4 mm Blue Iris Jet, Toho 80 mm silver-lined crystal i przy zapięciu Toho 110


Ciekawie wygląda też dodanie małych koralików pomiędzy fasetowane lub zastosowanie szklanych perełek.


Bransoletka wykonana z koralików FirePolish 4 mm Neon Red, Toho 110 Navy Blue


Bransoletka wykonana z czarnych, szklanych perełek oraz koralików Toho 110 Permanent Finish-Galvanized Yellow Gold



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.